چاپ کتاب در نشر افق؛

چاپ دو کتاب دیگر «جودی‌ دمدمی و دوستان»

دو کتاب دیگر از مجموعه «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مگ‌دونالد با ترجمه محبوبه نجف‌خانی توسط نشر افق به چاپ رسید و راهی بازار نشر شد.

دو کتاب دیگر از مجموعه “جودی دمدمی و دوستان” نوشته مگان مگ دونالد به تازگی با ترجمه محبوبه نجف خانی توسط نشر افق چاپ و راهی بازار نشر شده اند.

جودی دمدمی شخصیت داستانی مخلوق مگان مک دونالد نویسنده آمریکایی کودک و نوجوان است که به دلیل استقبال مخاطبان از کتاب های جودی  دمدمی اش، به غیر از کتاب های “جودی دمدمی”، مجموعه های دیگری درباره “استینک” برادر جودی، “جودی  دمدمی و استینک” و در نهایت “جودی دمدمی و دوستان” نوشت که ترجمه فارسی شان توسط نشر افق منتشر شده و روال انتشارشان ادامه دارد. مک دونالد اولین نوشته خود را در سن ۱۰ سالگی در روزنامه مدرسه اش منتشر کرد. از آن زمان تا امروز، بیش از ۵۰ کتاب برای بچه ها نوشته که اتفاقات مربوط به بیشتر آن ها را از خاطرات کودکی خودش وام گرفته است. این نویسنده دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کتابداری از دانشگاه پترزبورگ است. مک دونالد پیش از نویسندگی، در موزه، کتابخانه و کتابفروشی کار کرده است. او مدتی هم نگهبان پارک بوده است.

چاپ ترجمه مجموعه “جودی دمدمی و دوستان” با عرضه ۵ جلد اول این مجموعه، اردیبهشت امسال توسط افق انجام شد و حالا ۲ عنوان جدید به این مجموعه اضافه شده است که عبارت اند از “خانم دمدمی در بدبیاری روز تولد” و “آقای تاد در روز شوخی اول آوریل”همه کتاب های یادشده در قالب مجموعه “کتاب های فندق” توسط این ناشر چاپ شده اند. این کتاب ها به ترتیب عناوین ششم و هفتم مجموعه مذکور هستند و تصویرگری شان توسط اِروین مادرید انجام شده است.

در “خانم دمدمی در بدبیاری روز تولد” داستان از این قرار است که هرسال در روز تولد خانم دمدمی (مادر جودی) مشکلی پیش می آید. به همین دلیل امسال قرار است شرایط کمی فرق کند. جودی می خواهد همه چیز را برنامه ریزی کند تا مطمئن باشد که مراسم تولد مامانش خوب برگزار می شود. اما خب، به این سادگی ها هم نیست!

این کتاب ۳ فصل دارد؛ “رئیس تولد”، “ایالت دستکشی” و “مامان مومیایی”.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

همین که به خانه رسیدند، مامان به استینک کمک کرد تا با فوم آبی رنگ دوتا دستکش یک انگشتی به اندازه استینک درست کند. مامان وسط یکی از دستکش ها، برای صورت استینک یک دایره درآورد.

وقتی بابا توی آشپزخانه مشغول پختن کیک هویجی و نه _آماده_ از _ توی_ جعبه شد، مامان چرخ خیاطی اش را به کار انداخت. او دورتادور ایالت میشیگان را زیپ دوخت و دوتا دستکش یک انگشتی را به هم وصل کرد. مامان تمام بعدازظهر مشغول قیچی کردن و دوخت ودوز بود.

بالاخره ایالت میشیگان آماده شد و مامان آن را از سرِ استینک تنش کرد. استینک دورِ اتاق چرخید و گفت: “من را نگاه کنید! من شبه جزیره پایین نقشه هستم!

چاپ این کتاب در ۶۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

در کتاب “آقای تاد در روز شوخی اول آوریل” هم روز شوخی اول آوریل رسیده است. جودی آرام و قرار ندارد چون می خواهد معلمش آقای تاد را دست بیندازد. جودی به همین دلیل شوخی و دست انداختن، اول آوریل را خیلی دوست دارد اما او دلیل دیگری هم دارد؛ چون روز تولد خودش هم هست! حالا جودی نگران است چون ممکن است همه غرق در کارها و آماده سازی های شوخی اول آوریل شوند و تولد او را فراموش کنند...

داستان این کتاب هم ۳ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: “ماهی آوریل و درخت های ماکارونی”، “رشته برشته” و “راز روز تولد گمشده”.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

جودی ته  مدادش را جوید و گفت: “دیگر چی به فکرت می رسد؟”

استینک گفت: “آدامس منفجرشونده؟”

آدامس توی مدرسه ممنوع است.

استینک گفت: “فهمیدم!” انگشتش را به طرف پوستر جودی گرفت: “چطور است روی بهترین معلم دنیا را خط بزنی و بنویسی بدترین معلم دنیا.” و غش غش خندید.

جودی گفت: “این شوخی امتیاز منفی می گیرد، استینک. شوخی اول آوریل باید آدم را بخنداند، نه اینکه ناراحت کند.

این کتاب هم با ۶۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.

 

1399/04/10
1922

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر