فرا زمینی ها یا موجودات فضاییی

تصورات ما از فرازمینی ها و موجودات فضایی چیست

تصور کنید خبری مبنی بر کشف حیات در ماورای کره زمین و وجود موجودات فرا زمینی و به اصطلاح موجودات فضایی پخش شود. واکنش شما چگونه است؟ آیا در پناهگاهی قایم می‌شوید؟

بیگانگان یا فرازمینی ها، موجوداتی که تا به حال با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم (البته به احتمال زیاد!)، اما شاید در آینده‌ای نه چندان دور قادر به ملاقات آن‌ها شویم. تصور کنید مثلاً همین فردا در اخبار فوری، خبری مبنی بر کشف حیات در ماورای این کرهٔ خاکی بخوانید. واکنش شما چگونه است؟ آیا در پناهگاهی قایم می‌شوید؟ مهمانی لباس مبدل برگزار می‌کنید؟ یا روز خود را مانند یک روز عادی دیگر با بی‌تفاوتی سپری می‌کنید؟ طبق این تحقیقات، اکثر مردم در مورد شنیدن خبر وجود فرازمینی ها با موضعی یکسان عکس‌العمل نشان می‌دهد. با ما همراه باشید تا متوجه شوید آیا عکس‌العمل شما دربارهٔ این موضوع نیز همانند اکثریت مردم است؟

 

فرازمینی ها

دوستان فرازمینی

اغلب، فرازمینی ها به صورت تهدیدکنندگان تمدن بشری در فیلم‌ها و سریال‌ها به نمایش درمی‌آیند، البته ظاهراً رسانه‌ها قصد گول زدن ما را ندارند. براساس تحقیقات، اکثر مردم در صورت ثابت شدن خبر وجود فضایی‌ها از ترس به خود نخواهند لرزید! در واقع، بسیاری از مردم احساس بسیار مثبتی به پیدا کردن حیات در فضا دارند. چه کسی هست که ماروین مریخی را به عنوان یک رفیق کوچک نخواهد؟! در ۱۶ فوریه ۲۰۱۸، ۳ مطالعهٔ جدید در مورد این موضوع در جلسهٔ سالانهٔ انجمنی در امریکا برای پیشرفت علم معرفی شد.

در مطالعهٔ اول،  Michael Varnumروانشناس دانشگاه ایالت آریزونا به همراه تیمش مقالات خبری در مورد اتفاقات ۲۱ سال اخیر که مربوط به احتمال وجود حیات بیگانه می‌شد را تحلیل کردند. به طور خاص، آن‌ها نگاهی به ۱۵ مقاله دربارهٔ ۳ اتفاق داشتند: کشف سال ۱۹۹۶ دربارهٔ احتمال وجود میکروب در مریخ، اظهار عقیدهٔ انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ در مورد وجود یک ابرسازه در نزدیکی ستارهٔ Tabby، و کشف ۲۰۱۷، برون سیاره‌های شبیه زمین در نزدیکی TRAPPIST-1.   آن‌ها از نرم افزارهای خاصی برای بررسی کردن طرز تکلم، برای تشخیص تمایلات مثبت و منفی افراد استفاده کردند و متوجه شدند که احساسات مثبت ۳ برابر بیشتر از احساسات منفی در مورد این موضوع وجود دارد.

در مطالعهٔ دوم تیم Varnum، به افراد گفته شد تا ۲ پاسخ فرضی دربارهٔ اخباری که در مورد کشف اخیر میکروب در فضا بود بنویسند، یکی از سمت خود شخص و یک پاسخ از سمت کل بشریت. نتایج قابل تجلیل بودند. در پاسخ‌ها استفاده از کلمات با بار مثبت ۵ برابر بیش از کلمات با بار منفی بود. در مطالعهٔ سوم، تیم عکس‌العمل‌های ۵۰۰ فرد دربارهٔ ۲ مقالهٔ متفاوت در روزنامه را جمع‌آوری کرد. یک گروه خبر نیویورک‌تایمز مبنی بر کشف حیات میکروبی در فضای بیگانه را خواندند. گروه دیگر مقالهٔ دیگری از نیویورک‌تایمز که خبر از ساخت حیات در فضای آزمایشگاه را می‌داد مطالعه کردند. در پاسخ‌های گروه اول نسبت به خبر کشف حیات میکروبی در فضا، استفاده از کلمات مثبت ۱۰ برابر بیش از کلمات منفی بود. همچنین آن‌ها نسبت به گروه دوم علاقهٔ بیشتری به مقاله‌ای که خواندند نشان دادند. می‌توان نتیجه گرفت که مردم علاقهٔ بیشتری به کشف حیات بیگانه دارند تا اینکه بر روی سیارهٔ خودمان حیات مصنوعی ایجاد کنیم!

عجله کنید، آب پاکیزه در زمین فراوان است!

در کل، به نظر می‌رسد که بشریت در کنار بیگانگان کمک می‌کند تا خودشان را بشناسند. Varnum می‌گوید: “اگر ما با حیات ماورایی روبه‌رو شویم، قطعاً به خاطر آن باید بسیار خوشحال شویم. تاکنون، بسیاری از گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه چگونه ممکن است به این نوع اخبار پاسخ دهیم وجود داشته است، اما تاکنون، هیچ تحقیق تجربی سیستماتیکی صورت نگرفته است.” اگرچه، مطالعات فقط بر پاسخ افراد مختلف دربارهٔ کشف حیات میکروبی انجام شدند که ضرورتاً نمی‌توان آن را به وجود حیات هوشمند تعمیم داد. تا حالا فکر کرده‌اید که مردم دربارهٔ موجود قدبلندی که از یک بشقاب پرنده خارج می‌شود چه نظری دارند؟! زمان پاسخ همهٔ سؤالات ما دربارهٔ فضایی‌ها را می‌دهد. صبور باشید!

(منبع: نت نوشت)

1399/06/15
2090

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر