در مواجهه با مشکلات زندگی و مواجهه با سیلی واقعیت چه کنیم و چطور تکنیک های تاب آوری را به کار بندیم؟

آشنایی با تکنیک های تاب آوری در برخورد با سیلی واقعیت

ما در عصر تکنولوژی، ماشین و سرعت زندگی می کنیم. روز به روز بر سرعت زندگی مان افزوده می شود و به همان نسبت بر استرس و اضطراب هایمان. در این میانه چه باید کرد؟ چطور می توانیم از تکنیک های تاب آوری در سیلی واقعیت بهره ببریم؟

ما در عصر تکنولوژی، ماشین و سرعت زندگی می کنیم. روز به روز بر سرعت زندگی مان افزوده می شود و به همان نسبت بر استرس و اضطراب هایمان. در این میانه چه باید کرد؟ شما چگونه در سختی های زندگی تاب می آورید؟ چگونه خود را با سرعت تغییرات وفق می دهید؟ آیا با هر تغییر و چالشی دچار اضطراب می شوید؟ 

اصلاً تاب آوری چیست؟ مهارت های تاب آوری را می شناسید؟ چه عواملی باعث افزایش تاب آوری می شود؟ با تکنیک های تاب آوری آشنایی دارید؟ اگر در زندگی با مشکلات روحی مواجه شوید، چه می کنید؟ چند مقاله تاب آوری خوانده اید؟ از مفاهیم تاب آوری فرهنگی و تاب آوری اجتماعی چه می دانید؟ آیا اصلا به دنبال روان شناسی و یادگیری تکنیک های موفقیت هستید؟

تا به حال از هیچ یک از تکنیک های تاب آوری در برخورد با سیلی واقعیت زندگی استفاده کرده اید؟ 

----------------------------------------------

مهارت تاب آوری در واقع همان چیزی است که به آن صبر و شکیبایی در برابر مشکلات زندگی می گوییم؛ اینکه در مواجهه با مشکلات روحی و مشکلات زندگی مان به راحتی بتوانیم مهار اعصاب خود را در اختیار داشته باشیم. در واقع، اگر سواد زندگی کردن را بیاموزیم و بتوانیم در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنیم، بهترین کار را انجام داده ایم.

تکنیک های تاب آوری و عوامل مؤثر بر افزایش آن بسیارند. بهترین راه برای رویارویی با هر مشکلی آمادگی است. اگر یادمان باشد که همه مان بالاخره سهمی از مشکلات خواهیم داشت و سیلی از روزگار خواهیم خورد، چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی، دیگر خیلی توی ذوقمان نمی خورد و در واقع شوکه نمی شویم. همینطور باید بدانیم مشکلاتمان دائمی نیستند و برطرف خواهند شد. اما انفعال هم راه چاره نیست. باید دست به اقدام زد و کاری کرد.

داشتن دیدگاه های مثبت، خوشبین بودن و استفاده از هر مشکلی برای رشد شخصی از دیگر مهارت های تاب آوری است.

از دیگر تکنیک های تاب آوری هم می تواند مطالعه مقاله تاب آوری و یا کتاب های مربوط به تاب آوری و سیلی واقعیت باشد. در این بین با مفاهیم تاب آوری فرهنگی، تاب آوری اجتماعی و موانع تاب آوری آشنا می شویم. با به کار بردن روش هایی که یاد می گیریم هم خودمان به آرامش می رسیم و هم خانواده مان. با توجه به اینکه این مهارت آموختنی است، پس، از طریق تمرین، یادگیری و آموزش می توانیم تاب آوری در کودکان را نیز افزایش دهیم و سواد زندگی کردن را به آنها بیاموزیم.

راهکارهای ساده ای برای تمرین تاب آوری وجود دارد همچون: پرورش مهارت حل مسئله، بالا بردن مهارت های اجتماعی، نگاه مثبت به آینده و داشتن انگیزه و هدف. در واقع، تمرین تاب آوری به خود شخص بستگی دارد. هر چه بیشتر همت کند، نتیجه بهتری هم خواهد گرفت.

امروزه، کتاب های خودشناسی و خودیاری فراوانی در بازار هستند که با آموزش تاب آوری و مهارت های آن سعی در کمک کردن به عموم مردم دارند. می توان با بهره گیری از این کتاب ها به سطح معقولی از آرامش و آسایش در زندگی رسید و از تنش ها دوری جست. یک پیشنهاد در این زمینه «تاب آوری در سیلی واقعیت» به قلم راس هریس و با ترجمه محبوبه قریب و دکتر کتایون دانشوریان (انتشارات سبزان) است. با مطالعه این کتاب، راهکارهایی می آموزید که بتوانید به رضایتمندی درونی برسید و احساس نشاط و سرزندگی بدون تأثیر پذیرفتن از عوامل خارجی را در خود تقویت کنید.

در صورت تمامیل می توانید «تاب آوری در سیلی واقعیت» را از فروشگاه آی آی کتاب سفارش دهید.

هم چنین برای آگاهی از سایر کتاب های روان شناسی و موفقیت می توانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.

1399/06/24
998

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر